A reklámajándék egy olyan reprezentatív ajándék, mely magán viseli az ajándékozó cég arculatát, kommunikációs stratégiáját, reklámkoncepcióját. A reklámajándék üzenetet közvetít, ezért érdemes a reklámajándék kiválasztását, minőségét, átadásának módját, időpontját, körülményeit tudatosan, módszeresen és körültekintően, elemző-tervező munkával kialakítani. Olyasvalamit kell az üzenet közvetítésére kiválasztani, ami rendelkezik a szükséges figyelemfelhívó értékkel, és alkalmas a szándékolt érzelmek, gondolatok közvetítésére. A reklámajándék tárggyal közvetített információ mennyisége minimális, a reklámajándékokon többnyire csak az ajándékozó cég neve, vagy szlogenje szerepel. Egyedi ajándékok esetén előfordul, hogy semmilyen szöveg nincs a tárgyon.
Amikor arról kell dönteni, hogy milyen reklámtárgyat válasszunk, vagyis, hogy mitől lesz jó az a reklámajándék, amire a választásunk esik, érdemes az alábbi kérdésekre keresni a választ:
- Betölti-e a cég arculati, vagy PR-, vagy reklámeszközének szerepét?
- Tartósan emlékeztet-e az ajándékozó cégre?
- Különbözik-e kellőképpen a versenytársak reklámtárgyaitól?
- Megfelelő a minősége, a külleme?
- Nem túl hivalkodó az ajándék?
- Megajándékozottak köre: Miért ők? A vállalt vezetőségeinek szintekre bontása, illetve annak meghatározása, hogy a kiválasztott ajándék összhangban van-e a megajándékozott státuszával, jelentőségével.
Mikor érdemes reklámajándékkal népszerűsíteni a cégünket? Az év végi ajándékozásokon túl, vásárok, kiállítások, workshop-ok, sajtótájékoztatók alkalmával. Vállalati rendezvények, események például kitüntetések átadásának, vagy jubileumi rendezvények idején, új iroda megnyitásakor, új termékek, szolgáltatások bevezetésénél, szerződéskötések, tárgyalások alkalmával.
A céges reklámajándékot, ha csak mód van rá, személyesen érdemes átadni.