2011. február 14., hétfő

10 tipp a megfelelő reklámajándék kiválasztásához


Legutóbb ahhoz próbáltunk egy kis útmutatót nyújtani, hogy "mitől lesz jó egy reklámajándék", most pedig a megfelelő reklámajándék kiválasztásához szeretnénk egy csokorra való tippet átadni. :)



A reklámtárgyakat céljuktól függően három csoportba soroljuk:

Szóróajándék

Kis értékű, nagy mennyiségben gyártott, tömeges terjesztésre szánt, többnyire hétköznapi használati tárgyak. Általában vásárlást segítő akciók, rendezvények, promóciók eseményeinél alkalmazzák ezt a reklámajándék formát. Népszerű szóróajándékok például: toll, öngyújtó, gyufa, hűtőmágnes, nyakpánt, szilikon karszalag, táskák, plüssök.

Reklámajándék

Közepes értékű, nagy mennyiségben, de nem tömegben készülő ajándéktárgyak. Jellemzően használati tárgyak, azonban terjesztésük célzottabb és gyakran kötődik szorosan az adott cég profiljához. Jellemző példák: termosz, esernyő, póló, baseball sapka.

Reprezentációs ajándék

Nagy értékű, kis példányszámú ajándék, mely szorosabban kötődik az ajándékozott személyhez. Emblémázása exkluzív vagy nem emblémázott.


10 tipp a megfelelő reklámajándék kiválasztásához:

1. A reklámtárgy lehetőleg álljon valamilyen összefüggésben az ajándékozó vállalattal (barkácscég - mérőszalag alakú kulcstartó), és semmiképpen se mondjon ellent a cég imázsának (fittness terem - öngyújtó).

2. Az ajándéktárgy lehetőség szerint álljon összefüggésben a megajándékozott szokásaival, tulajdonságával vagy tevékenységével, például egy számítástechnikai cég vásárlóinak emblémázott pen drive-vel kedveskedik.

3. Az ajándéktárgy különbözzön a már megszokott szóróanyagoktól.

4. A reklámajándékon szerepeljen - ne feltűnően - az ajándékozó vállalat cég vagy márkajelzése.

5. Az ajándék átnyújtása lehetőség szerint személyesen történjen.

6. Az ajándék legyen nagyvonalú, azonban semmiképp se hivalkodó.

7. Az ajándékozásra válasszunk megfelelő alkalmat, időpontot (ünnep, promóció, akció), és lehetőség szerint kísérjük figyelemfelkeltő, marketing célokat szolgáló levéllel.

8. A reklámtárgy legyen alkalmas hosszabb időszakon át gyakori használatra.

9. Lehetőség szerint a reklámajándék tárgyak különbözzenek egymástól, hogy ne kapjon mindenki ugyanolyat, különösen divatcikkek esetében.

10. Az ajándék értéke ne legyen olyan nagy, hogy zavarba hozza a megajándékozott személyt.