2011. január 3., hétfő

Környezetbarát reklámajándékok

A kényelmet szerető fogyasztói társadalom lassan felismeri és tudatosítja, hogy a földet és a minket körülölelő életterünket nem lehet a végletekig kizsákmányolni, és terhelni. Manapság egyre inkább előtérbe kerül a környezetvédelem fontossága, és egyre nő azoknak a száma, akik a környezettudatos, környezet kímélő életmód mellett döntenek.

Új, környezetbarát reklámajándékok rovatunkban szeretnénk néhány 'zöld' reklámtárgyat bemutatni, amelyek jellemzően újrahasznosítási eljárással készültek, biológiailag lebomló anyagból, vagy csak természetes anyagot tartalmaznak.


Környezetvédelem

A környezetvédelem egy társadalmi tevékenység, amely az emberi társadalom által saját ökológiai létfeltételeiben (saját maga által) okozott károsodások megelőzésére, a károk mérséklésére vagy elhárítására irányul. A környezetvédelem éppen ezért nem azonos a természetvédelem fogalmával, bár a két tevékenység között jelentős átfedés van.

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából


Újrahasznosítás

Az újrahasznosítás a gyűjtőneve mindazon tevékenységeknek, amelyek célja, hogy

  • az ember által készített, tartós, nem természetes, főleg hulladékká váló anyagokat nyersanyaggá alakítsa át és

  • olyan másodlagos, újra hasznosítható anyagokat állítson elő, amelyek segítik a természetes anyagok felhasználásának csökkentését.

A tevékenységre használt angol szó, a recycling, jobban kifejezi, hogy anyagok környezettudatos körforgásáról van szó, a nyersanyag – késztermék – hulladék – nyersanyag stb. folyamatban. Ezen tevékenységen belül megkülönböztetjük a felhasznosítás (upcycling) és alehasznosítás (downcycling) fogalmát, melyek az újrahasznosított anyagnak az eredetihez képesti minőségét fejezik ki.

Az újrahasznosítás célja a Föld erőforrásainak kímélése, például, hogy kevesebb fát kelljen kivágni papírgyártás céljára, vagy kevesebbvasércet kibányászni acélgyártásra (pl. autógyártáshoz). Emellett fontos cél, hogy a természetbe kerülő hulladék myennyisége is csökkenjen.

A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából


Az újrahasznosított termék vásárlását gyakran úgy nevezik, hogy „a kör bezárása”. Amikor valaki újrahasznosított anyagból készült terméket vagy ilyen csomagolású terméket vásárol, akkor ilyen termékek forgalmazására bátorítja a piacot. Az újrahasznosított anyagokat tartalmazó termékek és csomagolások gyakran tartalmaznak ilyen feliratot vagy újrahasznosítás jelet. Nagyon sok hétköznapi terméken azonban nincs rajta ez a jel, pedig tartalmaznak újrahasznosított anyagokat. Több ezer újrahasznosított termék kapható már. Ezek között vannak olyanok, mint a gabonapelyhes doboz, papírtörölközők, szőnyeg, ruházati cikkek, aluminium konzervdobozok, újságok, tároló üvegek, mosóporos dobozok, táskák, irodaszerek.

http://www.foldegyesulet.hu/